Hoppa till innehåll

Läsrapport – april

maj 1, 2011

Månadens höjdare

Sex utlästa böcker även denna månad.

  • Ann Heberlein – Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva
  • Audrey Niffenegger – The Time Traveler’s Wife
  • Haruki Murakami  – The Wind-up Bird Chronicle
  • Johanne Hildebrandt – Fördömd
  • George R R Martin – A Feast for Crows: A Song of Ice and Fire IV
  • Anne Holt – Frukta inte

Månadens höjdare: The Time Traveler’s Wife, som ligger väldigt bra till för att komma in på Favoritlistan.
Månadens besvikelse:  Jag hade väldigt höga förväntningar på Fördömd eftersom jag tyckte så mycket om Hildebrandts serie om Sagan om Valhalla, men jag tyckte faktiskt att den var dålig, på många sätt.

Ljudböcker: 4
Pappersböcker: 2
Böcker på engelska: 3
Nya författare: 3 (Heberlein, Niffenegger och Murakami)
Böcker från utmaningar: 3 (Heberlein och Murakami – boktolva, Fördömd – 10-listan)

Medelbetyg: 3

No comments yet

Lämna en kommentar