Hoppa till innehåll

Vad väntar du på?

februari 4, 2011

Vilken bok/vilka böcker som kommer att publiceras under 2011 ser du mest fram emot och varför?

Detta är frågan i Annikas Bokbloggsjerka 4-7 februari. Reglerna är som vanligt:

  1. Skriv om jerkan, kommentera hos Annika och länka till ditt eget inlägg.
  2. Besök andra deltagare, kommentera och prata böcker.
  3. Sprid information om jerkan.
  4. Svara på frågan.

Jag väntar på sista delen i The Wheel of Time-serien (Sagan om drakens återkomst) A Memory of Light som enligt Bokus kommer den 3:e november 2011. Någon översättning till svenska lär inte komma. Åh, det är ju långt till dess.

Det här är en väldigt lång serie 14 böcker på engelska, varav de 11 första finns utgivna som 22 böcker på svenska. Serien har varit väldigt ojämn och det känns lite hemskt att säga att serien blev så mycket bättre när orginalförfattaren Robert Jordan dog och Brandon Sanderson tog över arbetet med att sammanställa och slutföra Robert Jordans förberedda sista bok, som tillslut blev 3 böcker. Nu vill jag bara komma i mål.

Förövrigt är jag inte jätteinsatt i kommande publiceringar, men kikar runt på lite olika bokhandlar och ser att det finns ju flera intressanta böcker på ingång t.ex. Joe Hill’s Horn, en psykologisk thriller med övernaturliga inslag. Den är jag nyfiken på, jag gillade ju En hjärtformad ask.

6 kommentarer leave one →
  1. februari 4, 2011 20:20

    Finns det nya brickor att köpa till Med andra ord?

  2. februari 8, 2011 10:35

    Jag vet inte! Jo, jag hoppas på Giles Blunt senaste! Jag hoppas att den kommer att komma under 2011, men jag vet ju inte om den kommer att glra det!

  3. februari 8, 2011 10:37

    Vad bra att man kan köpa nya poletter! Tack!

  4. september 5, 2011 20:21

    Jag vet flera som slutade läsa när Brandon Sanderson tog över… men själv kan jag bara säga att jag tycker att böckerna blev mindre medmänskliga och det har blivit svårare att känna samhörighet med huvudrollsinnehavarna. Men Brandon gör ett bra jobb trots allt.

  5. september 21, 2012 20:16

    Ser oxå fram emot att äntligen få komma i mål. Tyckte det var rätt uppfriskande när Sanderson tog över. Skönt med lite nya uttryck och inte bara ”blood and bllody ashes”,

    • september 21, 2012 23:57

      det blev ett annat tempo och inte så djuplodande karaktärsbilder som d var under Jordans tid…

Lämna en kommentar