Hoppa till innehåll

Månadens bästa?

juni 20, 2011

Annika har säsongsavslutning för Bokbloggsjerkan. Jag hoppas verkligen att den kommer tillbaka till hösten. Ett flertal av mina feeds i Google Reader härstammar från jerkan.

Vilken bok är den bästa du har läst den senaste månaden?

Eftersom jag inte läst så många (däremot långa) böcker under juni, får jag räkna 20 maj – 20 juni. Och då blir svaret utan tvekan Råttfångerskan av Inger Frimansson, en bok som växer med tiden, inte en bok som bleknar och försvinner i minnets mer dunkla vrår. Jag måste verkligen skriva något om den, och läsa mer av Frimansson.

Andra som läst något bra den senaste månaden är:

Boktok73, Enligt O, och dagarna går, Shitzo-Cookie och mimmimarie.
One Comment leave one →
  1. juni 23, 2011 22:21

    Väntar med spänning på rapport. Har inte läst något av Inger Frimansson tidigare.

Lämna en kommentar