Hoppa till innehåll

Bokbloggsjerka

januari 31, 2011

Egentligen skulle jag skriva lite bokkommentarer och nån recension, men det känns trögt nu. Det är väl kanske så när man gör saker till ”måsten”, även om det är saker man egentligen tycker är roliga.

Så, istället hoppar jag på Annikas bokbloggsjerka (trots att det är sista dagen). Man skall skriva om jerkan, läsa andras bloggar, prata böcker och svara på veckans fråga som är:

Vilket är det svåraste litterära verk du någonsin har läst? Vad var det som gjorde det svårt?
Min spontana tanke är Shikasta av Doris Lessing. Även om den inte är svår, som i svår att förstå, svår att ta till sig, svårt språk. Den är bara svår att ta sig igenom.  Jag har försökt läsa den tre gånger, och jag tycker att den är bra. Men så, ungefär 200 sidor in i boken händer något, jag kommer inte vidare. Varför kan jag faktiskt inte säga. Kom att prata om den här boken med min pappa härom veckan, och han hade samma problem. Så, vad händer vid tvåhundra sidor?

 

No comments yet

Lämna en kommentar