Skip to content

100 helt ointressanta fakta om mig

mars 20, 2012
tags:

Den här enkäten hittade jag hos Monika (som naturligtvis i sin tur hittat den hos någon annan).

1. Hur gammal är du om fem år?
Då är jag läskigt gammal, nästan äldre än min pappa faktiskt.

2. Vem tillbringar du minst två timmar med i dag?
Mina barn, om jag har tur.

3. Hur lång är du?
171 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Häromdagen gick en gammal skräckfavorit på TV: Poltergeist. Den kanske inte var riktigt lika bra nu som då, men ärligt talat var skräckfilmerna överlag bättre på 80-talet än vad de är nu.

5. Vem ringde du senast?
Mitt ex.

6. Vem ringde dig senast?
En försäljare, jag orkade inte lyssna på vad han ville sälja.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
En jobbarkompis undrade över något jätteviktigt som absolut inte kunde vänta till i morgon.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Det beror på vad det gäller, men till enklare saker – SMS.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Min pappa är änkling.

10. När såg du senast din mamma?
Hon gick bort för 17  år sedan.

11. Vilken ögonfärg har du?
Blågrå.

12. När vaknade du i dag?
Klockan nio, ledig dag och sovmorgon.

13. Vilken är din favoritjulsång?
O Helga natt.

14. Vilken är din favoritplats?
I sol och lä (eller möjligen lätt bris om det är sommar) nästan var som helst.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Ett stressigt köpcentrum

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Då hoppas jag att jag har funnit den rätte 😉

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Speglar.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Mina barn, de har tackvare idog träning och humoristiska föräldrar vuxit upp till fantastiskt roliga människor.

19. Hur stor är din säng?
120 cm.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär, bärbar och smartphone. Men jag föredrar den stationära.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Fem.

23. Hur många landskap har du bott i?
Tre: Västergötland, Bohuslän och Dalsland.

24. Vilka städer har du bott i?
Göteborg, Uddevalla och Marstrand (som faktiskt är en stad, sina 1200 invånare till trots) samt några småsamhällen (ofta betydligt större än 1200 invånare).

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota.

26. Är du social?
Ja.

27. Vilken är din favoritglass?
Äter glass en eller två gånger om året, men choklad eller jordgubb. Men det skall vara riktig glass med riktig choklad/jordgubb ingen artificiell skit.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Fransk chokladtårta eller cheesecake.

29. Tycker du om kinamat?
Ja, men jag föredrar japanskt eller thai.

30. Tycker du om kaffe?
JA!

31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe.

32. Sover du på någon särskild sida?
Ja, höger.

33. Kan du spela poker?
Ja, flera olika typer.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Nja.

35. Är du en beroendemänniska?
Ja.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej.

37. Vill du ha barn?
Nej, jag är väldigt nöjd med dem jag har.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och lite tyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Teknik, böcker, resor samt ett och annat restaurang-/krogbesök.

42. Äger du dyrbara smycken?
Ja, fast bara arvegods.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Jag är väldigt dålig på att titta på TV, följer i princip ingenting. Men jag har en viss förmåga att fastna i konstiga program på kunskapskanalen.

44. Kan du rulla med tungan?
Ja.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Se fråga 18.

46. Sover du med gosedjur?
Nej.

47. Vad har du för ringsignal?
Jag har en gammaldags ringsignal, som säger ring ring a là gammal engelsk telefon.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nej.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En häftapparat.

50. Flirtar du mycket?
Ja, men inte om det är opassande.

51. Kan du byta olja på bilen?
Ja.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Cirkeln av  Mats Strandberg & Sara Bergman Elfgren.

54. Läser du dagstidningen?
Ja.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.

56. Dansar du i bilen?
Nej.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
En inköpslista.

59. När var du i kyrkan senast?
Begravning för ett år sedan.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Min samhällskunskapslärare.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Två veckor, men det var i 16-års åldern.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Min bästa väninna, hon gör alltid speciella saker för mig.

63. Vad lyssnar du på just nu?
Hundens snarkningar.

64. Har du varit med i tidningen?
Ja.

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Skogsduva.

66. Vem såg dig naken senast?
Min älskare.

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Lila.

68. Hur imponerar man på dig?
Genom att stå upp för andra, våga säga ifrån och stå för vad man tycker och den man är, även om det är obekvämt.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Ingen. Jag är fruktansvärt dålig på att dela med mig av min olycka.

70. Har du någon piercing?
Nej, för jag är fruktansvärt allergisk mot nickel, så allergisk att jag inte ens tål guld.

71. Din största vinst?
1200 på måltipset och ungefär lika mycket på V75 ett par gånger, men man måste ju spela för att vinna, har jag hört.

72. Civilstånd?
Singel.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Diverse bloggar (mest i Google Reader) och Facebook

74. Är du fåfäng?
Nej.

75. Ångrar du någonting du gjort?
Ja.

76. Hur gammal är din pappa?
71.

77. Vilket är ditt drömjobb?
Informationsansvarig.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Jag skulle vilja resa mer.

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Katt, hund, kanin, undulater, nymfparakiter, grodor, marsvin, anka, gris, häst.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Jag är väldigt duktig på att laga mat, men tycker att det är oerhört tråkigt.

81. Svär du ofta?
Det tror jag inte.

82. Sverige när det är som bäst?
När solen skiner, oavsett årstid

83. Kan du åka slalom?
Ja, fast hellre än bra.

84. Vad har du ätit i dag?
Potatismoussacka.

85. Vad har du för utbildning?
Systemutvecklare, informatiker, ekonom.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Benen.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Ögonen.

88. Vilken är din bästa egenskap?
Ärlig och generös.

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Envis och har inte speciellt mycket tålamod med korkade människor.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Leonardo da Vinci och Einstein (räknas han som historisk?).

91. Saknar du något?
Fetare plånbok.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja.

93. Vad gör dig ledsen?
Att det förekommer så otroligt mycket mobbning. Trots att ”alla” är emot mobbning och man har handlingsplaner för det på alla skolor är det tydligen helt legitimt att öppet mobba andra på TV och på internet, och då pratar vi ofta om vuxna människor.

94. Vad gör dig glad?
Väldigt många olika saker, omtanke, solsken (det var ett väldans tjat om sol).

95. Har du varit gift eller förlovad?
Var gift i 19 år.

96. Vad ska du göra i helgen?
Ta en tripp till Danmark, och förhoppningsvis träffa han som såg mig naken.

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Jag tror inte att jag gör så mycket knasiga saker. Men det är klart att många tyckte att jag var rätt konstig när jag tackade nej till ett välbetalt och ”glamoröst” jobb för att jag tyckte att jag skulle vara borta för mycket från mina barn.

98. Vad har du för laster?
Jag röker, vilket är otroligt korkat.

99. Vem är din förebild?
Alla människor som står för det de tror på. Jag kanske inte håller med om det de tror på, men all respekt till dem. (Ditt svar var så bra Monika att det får stå kvar.)

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Sätta mig med en kopp kaffe och en bok.

2 kommentarer leave one →
  1. mars 20, 2012 20:15

    Jag vet inte riktigt vad jag ska kommentera, det var väldigt vad lika vi är 🙂 Och jag håller verkligen med om att skräckfilmer var bättre på 80-talet.

    • Ariel Leman permalink*
      mars 20, 2012 23:31

      Ja visst verkar vi vara det 🙂

Kommentera

