Skip to content

I bokhyllan – C

mars 7, 2012

Jag trodde att det här skulle bli svårt men till min förvåning hittade jag fyra böcker på

Vad jag omedelbart kan konstatera är att jag har väldigt många hyllvärmare…

Carrie, Stephen King – Ja den här behöver väl knappast någon närmare presentation? Carrie är Stephen Kings debutroman från 1974. Ja egentligen är det hans fjärde roman, men den första som publicerades. Boken blev en succé och filmen kom 1976, idag spelas Carrie som musikal på MCC Theater, New Yorks hetaste off-Brodway-teater. Om man mot förmodan aldrig har hört talas om Carrie så kan man läsa mer här och här. Bokstävlarna har skrivit en bra recension.

Chockvågor, Clive Cussler – Jag hade en period då jag läste mycket Cussler och framför allt då The NUMA Files-serien. Det här dock en bok i Dirk Pitt Adventure-serien som jag inte tyckte riktigt lika bra om, därför står den som ett bortglömt bokreafynd i bokhyllan.

Cirkeln, Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren – I år fanns det en bok på bokrean jag skulle ha och det var den här. Fortfarande oläst, men snart! Vill man veta vad andra bokbloggare tyckte om den så kan man klicka här.

Coronado, Dennis Lehane – Ytterligare en hyllvärmare. I april förra året hittade jag ett oläst exemplar av Coronado på Rödakorset för en femma, det kan man kalla bokfynd. Coronado är en samling om fem noveller och en pjäs i två akter. Estimerat betyg på Boktipset är 4,1. Dags att läsa den snart kanske.

One Comment leave one →
  1. mars 7, 2012 17:14

    Coronado? Hmm, aldrig hört talas om. Skriver alltså Lehane noveller också?

Kommentera

