Skip to content

I bokhyllan – A

mars 2, 2012

Förra veckan startade Beas bokhylla en ny alfabetsutmaning, en idé vars upplägg Bea lånat av Boken är tankens barn. Enligt O har redan hunnit till bokstaven B, så nu får jag skynda mig så att jag inte hamnar efter.

Det här är vad jag hittade på

Ancient Lights, Davis Crubb – Den här vet jag ingenting om, jag vet inte ens hur den har hamnat i min bokhylla. (Vilket i sig är ett mysterium. Hur kan man inte veta hur man har fått tag i en bok?) När jag nu börjar googla på den verkar den vara något av en raritet och dessutom bra. Jag får nog forska vidare om den här.

Agenten, John Grisham – Ett gammalt bokreafynd som jag ännu inte läst. Jag är egentligen inget Grisham-fan så varför jag köpte den vet jag inte.

Anubis Portarna, Tim Powers – Den här hade jag med på min lista över 15 böcker jag aldrig glömmer. Det här är en fantastiskt rolig och sjukt skruvad tidsrese-fantasy-roman, som jag läste långt innan jag förstod vad fantasy vad för något. Känner nu att jag måste läsa den igen, snart.

Aldrig fucka upp, Jens Lapidus – Behöver väl ingen närmare beskrivning. Fortsättningen på Snabba Cash, om svenskt gangsterliv i Stockholm, inte lika bra som den första boken, men fortfarande bra.

One Comment leave one →
  1. mars 3, 2012 08:28

    Spännande att hitta en okänd bok i hyllan 🙂 Den där Anubisportarna låter som något jag skulle kunna gilla, får nog kolla upp Tim Powers.

Kommentera

