Skip to content

2011

februari 12, 2012

Det var ju det där med årssammanställningen. Det är väl sånt man mest gör för sin egen skull, och eventuellt någon annan boknörd där ute som är statistikfreak. De allra flesta av oss verkar i allafall summera sitt läsår. Så här gick det för mig:

  • Antal lästa böcker: 80
  • Ljudböcker: 73
  • Pappersböcker: 7

Ja det finns väl inte så mycket att säga om detta, jag går ständigt runt med lurar i öronen. Ro att sitta/ligga ner har jag inte lyckats uppbringa förrän alldeles i slutet av året.

  • Böcker på engelska: 35
  • Böcker på svenska: 45

Jag föredrar helt klart att lyssna på engelska om det är en engelskspråkig författare, men man kan ju undra varför jag valde att läsa Murakami på engelska. På det har jag faktiskt inget svar.

  • Antal nya författare: 24
  • Antal böcker från utmaningar: 13

Jag hade två utmaningar 2011. Boktolvan som gick ut på att läsa böcker av tolv utvalda författare som man inte hade läst innan. jag läste böcker av 11 av mina utvalda författare, men jag läste ju böcker av ytterligare 13 ”nya” författare så jag anser att jag kan hävda att den utmaningen fullföljde jag. Den andra utmaningen 10-listan (uppdrag: att läsa 10 st hyllvärmare) gick det ju betydligt sämre med, endast 4 st läste jag. Men det kanske finns en anledning till att de böckerna är just hyllvärmare…

 

 

 

No comments yet

Kommentera

