Skip to content

Sista jouren

januari 30, 2012

Karin Wahlberg

Den här är en ganska okej, men något tunn historia, med i huvudsak tilltalande karaktärer. Men gud vilket jobbigt, tillgjort språk! Dessutom alldeles för många och långa, onödiga beskrivningar av både personer och miljöer. Men eftersom detta var detta var debutromanen kommer jag att ge Karin Wahlberg en andra chans, jag hoppas verkligen att språket blir bättre.

Sista jouren, Karin Wahlberg 2001 (2007 Earbooks)

Underläkare Maria Kaahn hittas död i duschen. Kriminalkommissarie Claes Claesson och hans kollegor misstänker snabbt att det hela inte är en olycka. Under arbetet förhör de personer i Maria Kaahns omgivning. Det handlar om, och leder till, mycket skvaller och stämningen på kirurgavdelningen blir inte den bästa.

Uppläsare är Torsten Wahlund.

(Torsten Wahlund är tydligen en sån där uppläsare som man antingen gillar eller verkligen ogillar. Själv tillhör jag dem som gillar honom, fast den första sekunden blir alltid lite bitterljuv. Varje gång tror jag för ett ögonblick att jag skall få höra Revolvermannen och känner genast ett styng av saknad.)

Betyg uppläsningen:

Kommentera

