Skip to content

Fantastisk inledning på året

januari 17, 2012

Så då skall jag väl vara tillbaka på banan igen. Ny datorskärm, ja jag är faktiskt bekvämare med den stationära datorn än dess mer mobila syskon i olika storlekar och format, så nu skall vi se om jag lyckas få till lite fler blogginlägg här. 2011 var väl inte ett jättebra bloggår så det kan väl bara bli bättre.

Mitt läsår [!] inleddes i alla fall av en klar femma. Stephen Kings 11/22/63 var en bok helt i min smak. Lagom mix av sanning och (science) fiction av typen; det skulle kunna hända, det skulle kunna vara sant. Okej, en liten dos av overklighet kanske smög sig in men ändå, det kanske skulle kunna… Jag hoppas verkligen att jag verkligen tar mig i kragen och skriver en recension av den.

Problemet var att jag tyckte att den var så bra att jag först inte kunde läsa någonting efter den. Allt verkade blekt och trist. Jag läste lite här och läste lite där, lyssnade lite hit och lyssnade lite dit… Till slut gav jag upp och hade något dygns läsvila. Men sen har det rasat på bra, bortsett från den där Viveca Sten-boken då (I de lugnaste vatten), det går så trögt. Det är inte det att det är dåligt, det är bara ointressant. Kanske är svensk-semesterort-vid-havet-deckare inte något för mig, åtminstone inte just nu.

Nu skall jag väl se om jag kan få lite ordning här på bloggen, uppdatera lästlistor, checka av hur det gick med utmaningarna förra året, kanske något slags sammanfattning av 2011 och annat bloggstök.

Kommentera

