Skip to content

Femton böcker

oktober 17, 2011

Talk nerdy to me har hittat en gammal bokaktivitet hos Eli som jag gillar.

Regler: Fundera inte för mycket. Femton böcker du läst som du alltid kommer bära med dig. De första femton du kommer att tänka på under maximalt 15 minuter.

  1. Det mörka tornet (hela serien), Stephen King
  2. Tidsresenärens hustru, Audrey Niffenegger
  3. The Graveyard book, Neil Gaiman
  4. Fåglar utan vingar, Louis De Bernières
  5. Bröderna Lejonhjärta, Astrid Lindgren
  6. Anubis portarna, Tim Powers
  7. Pillars of the Earth, Ken Follett
  8. Talismanen, Stephen King
  9. Själarnas band, Ruth Alana Smith
  10. Den långa flykten, Richard Adams
  11. Sagan om ringen, J R R Tolkien
  12. Frälsaren, Colleen McCullough
  13. Liftarens guide till galaxen, Douglas Adams
  14. Vindsträdgården, Virginia Andrews
  15. Pojken som kallades Det, Dave Pelzer
Jag måste ju erkänna att det finns en del titlar här jag skäms över, men det bevisar ju också att det inte behöver vara ”finkultur” för att vara minnesvärt.
3 kommentarer leave one →
  1. oktober 21, 2011 13:33

    Oj, vad många intressanta böcker! De får jag kolla in!

  2. oktober 22, 2011 13:41

    Varför ska man skämmas? Jag har också läst fler av böckerna där! Ska nog sno den här aktiviteten tror jag! 🙂

Trackbacks

  1. I bokhyllan – A « Ariels bokhylla

Kommentera

