Skip to content

Inte alltid så lätt att välja

september 9, 2011

Bara för att få till åtminstone två inlägg den här månaden (ja, jag vet att det är två tredjedelar av månaden kvar, men se hur det gick i augusti…) så kör jag ett inlägg med Enligt O:s tjugo snabba frågor.

Morgonpigg eller nattuggla? Absolut, fast sista tiden har jag dessutom börjat vakna tidigt också. Illa, jag vill ju sova!

Bibliotek eller bokhandel? Vill äga mina böcker. Dumt, jag vet.

Adlibris eller Bokus? Jag har faktiskt aldrig handlat från Bokus.

Ljudbok eller e-bok? No comments.

Inbunden eller pocket? För att det är så fint, även om pocket är både billigare och mer praktiskt.

Vampyrer eller zombies? Inget dera. Men får väl svara zombies, eftersom jag aldrig läst en vampyrbok.

Camilla Läckberg eller Jan Guillou? Om jag skall läsa något nytt, Arn-böckerna har jag ju redan läst.

En i taget eller slalomläsning? Oftast.

Bokmärke eller hundöra? Om jag hittar något.

Chips eller choklad? Äter aldrig chips, det är inte särskilt gott.

Biografier eller memoarer? Fast jag är ju otroligt dålig på att läsa sånt…

Skräck eller chicklit? Fast en och annan Marian Keyes har ju slunkit med.

Boken eller filmen? Alltid (nästan) antingen eller. Har inte läst Harry Potter och knappt sett Sagan om ringen.

Twitter eller Facebook? Har inte fattat grejen med Twitter, ännu…

Strindberg eller Heidenstam? Skäms, men har inte läst någon av dem.

Kokbok eller Bakbok? Det brukar ju finnas kakor i kokböcker, men aldrig mat i bakböcker.

Te eller kaffe? Nio koppar av tio.

Rött eller vitt? Rött (vin), fast jag köpte faktiskt min första flaska vitt på tio år alldeles nyligen, det gick att dricka.

Boklördag eller ViLäser? Fast sällan.

Man Booker Prize eller Augustpriset? Åh vad svårt, men jag får väl vara lite patriotisk.

No comments yet

Kommentera

