Skip to content

Dubbel dos

augusti 15, 2011

Tänkte först att det förmodligen var mindre smart eller rent av  korkat av mig att lyssna på A Dance with Dragons och samtidigt maratonglo (nåja, två avsnitt om dagen) på TV-serien Game of Thrones. Ja, jag talar alltså om George R R Martins fantasyserie A Song of Ice and Fire. Men så hamnade jag här i soffan, snorandes, snörvlandes och hostandes i värsta sommar(?)förkylningen. (Det är faktiskt synd om mig!)

Men det funkar. Faktum är att det inte alls var dumt med en liten uppfriskning av minnet. HBO har lyckats väl med sin TV-serie. De är väldigt trogna boken, kanske är det lite väl många sexscener för att det skall kännas riktigt bekvämt att titta tillsammans med barnen, men annars är det riktigt bra.

Tyrion är precis så hemsk och samtidigt underbar som jag upplever honom i boken. Möjligen är Cersei lite väl trevlig och Sansa – som jag hatade så i boken – är lite nedtonad, men så har jag ju bara kommit till avsnitt sex ännu. Det kanske kommer. Positivt är också att jag fått ett ansikte på Daenerys vilket jag har haft svårt med.

Nä, nu skall jag ta en dubbeldos hostmedicin och krypa ner i soffan igen.

One Comment leave one →
  1. augusti 19, 2011 20:20

    Då hoppas jag att du kryar på dig dubbelsnabbt, elle kanske trippelsnabbt!

Kommentera

