Skip to content

Läsrapport juni

juli 15, 2011

Ooops! Tiden rinner iväg vi är redan en bra bit in i juli och semestern har börjat. Naturligtvis är det skitväder 😦

Nåja, jag kan ju passa på att utnyttja en del av tiden till att sköta om bloggen, som har varit oerhört åsidosatt den senaste tiden. Jag börjar med läsrapporten för juni.

I juni fick jag inte läst något alls och bara lyssnat på 4 böcker, till mitt försvar vill jag påpeka att  The Fiery Cross var väääldigt lång: 55 timmar 37 minuter och 45 sekunder, det blir ungefär 14 dagar om man lyckas klämma in 4 timmars lyssnande per dag, vilket jag inte lyckades med. Det finns personer i min närhet som inte uppskattar att jag säger −Va, vänta lite, vad sa du? hela tiden. Griniga typer.

Resultat blev i alla fall:

  • Arnaldur Indridason – Glasbruket
  • Inger Frimansson – Godnatt min älskade
  • Diana Gabaldon – The Fiery Cross (Outlander 5)
  • Dennis Lehane – Moonlight Mile

(Och inte en enda recension har jag lyckats åstadkomma.)

Månadens bästa blir en bok av Inger Frimansson även denna månad.

Glädjande nog finns ingen besvikelse att rapportera om.

Ljudböcker: 4
Pappersböcker: 0
Böcker på engelska: 2
Nya författare: 1 (Arnaldur Indridason)
Böcker från utmaningar: 1

 

No comments yet

Kommentera

