Skip to content

Bokbyten

maj 23, 2011

På grund av datorhaveriet presenteras nu lite gamla nyheter:

bokpratet hade vi också med oss några böcker var som vi kunde tänka oss att byta bort och jag kom, hör och häpna, hem med färre böcker än jag gick dit med. En prestation från min sida kan jag lova.

Jag kom hem med:

  • Var är du? av Marc Levy
  • Utan ont uppsåt av M.J. Hyland
  • I de lugnaste vatten av Viveca Sten

I torsdags (19 maj) var det ju, som bekant, stora bokbytardagen och eftersom varken jag eller mina arbetskamrater hade möjlighet att ta oss till någon bytesplats ordnade vi vårt eget bokbyte.

Nu fick jag med mig:

  • Utpressningen av John Grisham
  • I grunden utan skuld av Viveca Sten

Den enda författaren av dessa som jag har läst tidigare är John Grisham, han skriver bra men ämnena känns oftast väldigt typiskt amerikanska, så han tillhör inte mina absoluta favoriter.

Viveca Sten har jag fått för mig att jag inte kommer att gilla, men nu har jag ju lyckats byta till mig två av hennes böcker, så jag kan ju inte annat än ge henne en chans.

2 kommentarer leave one →
  1. maj 28, 2011 13:40

    Hoppas du gillar Utan Ont Uppsåt – den är lite krypande läskig och ganska spännande…

  2. Ariel Leman permalink*
    maj 28, 2011 14:48

    Jag läste en rencension av den och blev riktigt sugen.

Kommentera

