Skip to content

I’m back

maj 22, 2011

Ett datorhaveri satte stopp för mitt bloggande och mitt bloggläsande. Och gud vad alla är flitiga på att blogga, jag kommer ju aldrig hinna läsa ifatt mig!

Det positiva med att inte ha haft någon dator som stulit min tid är ju att jag har haft gott om läs- och lyssningstid. Jag har hunnit med:

  • Inger Frimanssons Råttfångerskan – riktigt bra!
  • Peter Straub A Dark Matter – Också bra.
  • Peter James Ett snyggt lik – Inte så dum.

Alltså, inget ont som inte har något gott med sig. Dessutom har jag börjat om med Hanna Lans Som någon annan bäddar, som jag försökte stafettläsa, men jag kände att jag inte gav boken den uppmärksamhet och tid den förtjänade. Den här boken är för viktig för att ströläsas.

Det jag hade tänkt blogga om var bland annat förra söndagens bokprat i Göteborg med andra glada bloggare (och en ickebloggare). Ett stort tack till Camilla som bjöd på fika, bland annat en jättegod äppelkaka, och som hade ordnat så att vi kunde träffas i Pater Nosterkyrkan i Majorna.

Vi var där för att diskutera Siri Hustvedts Sorgesång. När jag hade läst boken undrade jag var det var för fel på mig, vad var det jag inte såg, den här skulle ju vara så bra. Vad var det jag missade? Väl på bokpratet visade det sig att jag inte var ensam, det var väl egentligen bara Anna som tyckte om boken. Stackars Anna såg smått förtvivlad ut eftersom det var hon som hade föreslagit och rekommenderat boken. Men vi hade i alla fall en trevlig diskussion.

Sen kom ju problemet att bestämma en ny bok och efter lite internetsurfande och förkastande av diverse böcker lyckades vi tillslut enas om De imperfekta av Tom Rachman, som flera av oss är nyfikna på. Om du befinner dig i Göteborgstrakten den 8 augusti och vill vara med så mailar du anna@joholofsson.se

De andra som var med och bokpratade denna gång var:  RainredWhatyoureadinEnligt OFröken S, och dagarna gåroch Bea.

4 kommentarer leave one →
  1. maj 22, 2011 19:08

    Tur att du är tillbaka på banan. Ser fram emot att läsa om dina böcker!

  2. maj 23, 2011 09:52

    Vad jobbigt med datorhaveri! Skönt att du är tillbaka!

  3. maj 24, 2011 08:34

    Jag brukar gilla Grisham, men ”Utpressningen” klarade jag nästan inte av att läsa igenom. Hans sämsta. Tyckte jag.

    Synd att jag klantade mig vad gällde tiden på bokpratet, jag hade så gärna velat vara med. Men, jag kommer tillbaka på nästa!

Trackbacks

  1. Bokbyten « Ariels bokhylla

Kommentera

