Skip to content

Kära vänner och stafettläsning

april 26, 2011

Det var som att träffa fyra kära gamla vänner när jag laddade telefonen med Diana Gabaldons Drums of Autumn (Outlander 4). Fyra kära vänner i form av Diana (naturligtvis!), den fantastiska uppläsaren Davina Porter och samt huvudpersonerna  Claire och Jamie Fraser. Underbart!

Jag har försökt läsa ikapp mig i (bok-)bloggvärlden efter bortavaron under påskhelgen, men det är omöjligt. 300 olästa objekt i Google Reader och det fylls på i ungefär samma takt som jag läser. Nu ger jag upp, men jag har i alla fall läst alla fina världsboksdagsinlägg och dessutom glatt mig väldigt åt de fina kommentarerna till mitt eget inlägg. Tack!

Annars ägnar jag mig åt stafettläsning (ja, det heter tydligen så). Hanna Lans följer med mig till sängs varje kväll – Snälla Hanna gör din nästa bok lite lättare, jag får kramp i armarna! I soffan läser jag Sorgesång i reklampauser och under tråkiga TV-program, ja ibland byter jag ju till ett tråkigt program för att få läsa en stund. Diana Gabaldon hon följer mig vart jag går, samt gör hushållssysslorna lite roligare.

Hur är det för er, funkar stafettläsning?

4 kommentarer leave one →
  1. april 29, 2011 19:42

    Då tränar du armarna samtidigt som du läser. Slår två flugor i en smäll! Perfekt! 😉

    Jadå, det fungerar alldeles utmärkt!

  2. april 30, 2011 10:32

    Haha, jag håller med ovanstående, bara bra med lite träning. 😉 Nästa bok blir inte lika lång, jag looovar.

    • Ariel Leman permalink*
      maj 1, 2011 10:40

      Det är inte det att boken är för lång, den är bara för tung. Lättare papper nästa gång, tack! 🙂

Trackbacks

  1. I’m back « Ariels bokhylla

Kommentera

