Skip to content

Skräplitteratur

april 14, 2011

Läste ett inlägg av Zachan som undrade vad det var för fel på Harlequinböcker, det fick mig att tänka på att en av mina favoritböcker, en av de få jag faktiskt läst tre gånger, är en Harlekin-bok (Jo, det stavas faktiskt så!).

– Nej, den finns inte med bland ”mina favoriter” här på bloggen. Varför? Jo för att jag skäms lite, eftersom det är en Harlekin-bok och Harlekin är ju inte ”riktig litteratur” (läs kommentarerna hos Zachan).

Jag skall nog ta och läsa om den, igen. Om jag fortfarande tycker att den är lika bra skall den minsann in på sidan, Harlekin eller ej.

Skräplitteratur?

3 kommentarer leave one →
  1. april 15, 2011 16:01

    Ser gammal och välläst ut 😉 Och det är väl så det ofta blir med Harlequin, i alla fall vad jag tror. Min mamma och mormor läser drivor med dem och delar med sig till varandra och då är det inte en eller två böcker om gången vi talar om utan ICA-kassar… De blir som pocket fast ännu mer liksom.

  2. april 16, 2011 14:04

    Allt är läsvärt enligt min mening. Hade dock glömt av det där med Harlequinböcker, men jag drar mig till minnes att jag en gång bestämt mig för att önska sådana böcker för att de skulle stå i bokhyllan och kanske skapa reaktion hos mina bibliotekarievänner…

    • Ariel Leman permalink*
      april 16, 2011 17:14

      Fin tanke, att det kan vara lite provocerande att läsa sånt. 🙂

Kommentera

