Skip to content

Det börjar verka kärlek

april 10, 2011

Har börjat lyssna på Haruki Murakamis Fågeln som vrider upp världen. Var lite skeptisk inför denna, jag blir lätt det när en bok är så omtalad som den här. Men jag tror faktiskt att jag är lite kär.

(Det här med titeln blir ju lite knas eftersom jag har lånat boken av min ”Aussie-friend” och därför lyssnar på engelska – The Wind-up Bird Chronicle – bokens orginaltitel är Nejimaki-dori kuronikuru, men då är det väl ingen som fattar vilken bok jag pratar om.)

2 kommentarer leave one →
  1. april 10, 2011 11:49

    Impad jag blir att du lyssnar på den, jag hade fullr sjå med att läsa och hålla koncentrationen. Lyssna skulle jag nog inte fixa…Det är en riktigt bra bok, trots hypen. Lyssnar du på bokcirkeln också?

    • Ariel Leman permalink*
      april 10, 2011 13:49

      Wind-up Bird funkar bra att lyssna på (hittills), det som är lite svårt är de japanska namnen, fast kul, jag inbillar mig att Rupert Degas, som är uppläsare, har fått till det japanska uttalet. Det låter i alla fall så, men be mig inte upprepa dem.

      Sorgesång läser jag, fast den ligger på is en stund. Jag vill vänta till vi kommer lite närmare cirkeln, för att ha den i riktigt färskt minne.

Kommentera

