Skip to content

Förvirrad och okoncentrerad

mars 25, 2011

Jag har inte varit med på Annikas bokbloggsjerka på ett par veckor, mest för att jag inte har kommit på några bra svar på frågorna, men denna veckan passar frågan mig som hand i handsken.

Läser du bara en bok i taget eller har du flera på gång samtidigt? Vilka böcker läser du just nu?

Just nu är läsningen väldigt förvirrad. Börjar på bok efter bok för att försöka bli fångad. Jag vill läsa men; vad vill jag läsa?

Började på James Pattersons Smekmånad, som jag fick på jobbet, och har traglat mig fram till sidan 83, men tycker (tror) att boken är väldigt dåligt översatt, så nu har jag fastnat.

Sedan började jag på Siri Hustvedts Sorgesång, för att den boken var den ända som fanns till hands just i den stunden, men beslutade mig för att vänta med den tills vi har kommit närmare bokpratsträffen den 15 maj.

Nytt försök: Anne Holts Frukta inte som en väninna tryckte i famnen på mig och sa: Läs! Den är förmodligen bra, fram till sidan 99 har det gått finfint! Men, jag känner nog inte för en deckare nu, trots allt.

Kan det här fungera?

Lite romantik då? Jo, kanske det. De första 20 sidorna i Svart ros av Nora Roberts verkar lovande.

I mina öronsnäckor ljuder fortfarande A Storm of Swords av George R R Martin.

Så hur många böcker samtidigt blir det här? Två eller fem?

Uppdatering:
Jag missade bonusfrågan.

Hur kom du på ditt bloggnamn?

Mitt bloggnamn är ett anagram på mitt riktiga namn, så nu kan ni pussla en stund. Och varför? Säg det.

10 kommentarer leave one →
  1. Sigrid Drakhjärta permalink
    mars 25, 2011 18:13

    Å jag vet precis den där jobbiga känslan när man verkligen vill läsa men ingen bok passar liksom 😦

  2. Sigrid Drakhjärta permalink
    mars 25, 2011 18:14

    Å jag vet precis den där jobbiga känslan när man verkligen vill läsa men ingen bok passar liksom 😦

    Nu blev det HELT FEL länk på kommentaren ovan, sorry! ^^

  3. mars 26, 2011 22:53

    Vilken jobbig känsla det måste vara att inte hitta en bok som man vill läsa trots att man har påbörjat flera stycken.

    Detta är något som jag tack och lov aldrig har upplevt vilket i och för sig kan bero på att jag oftast kör med ”säkra” kort. Det vill säga att jag oftast läser böcker av författare jag vet är bra och som har skrivit en massa böcker om en och samma huvudperson/huvudpersoner.

    Av och till händer det dock att jag försöker vidga mina vyer och med några få undantag har jag nog haft tur som väldigt sällan stöter på böcker som jag efter några kapitel inte känner för att fortsätta läsa.

  4. mars 27, 2011 08:59

    Men du, när du hittar den rätta boken kommer den att vara perfekt!

    • Ariel Leman permalink*
      mars 27, 2011 14:56

      Jag hoppas på det 🙂

  5. mars 27, 2011 11:14

    Är också ovanligt snurrig just nu när det kommer till läsning. Inte bara gällande läsningen visserligen och det är kanske den stressiga omgivningen om gör att det blir läskaos också.

  6. mars 27, 2011 20:01

    Känner igen det där med förvirrad läsning. Är själv mitt uppe i en sådan fas. Du kommer säkert ur det snart och hittar något du älskar.

Trackbacks

  1. Jerka! | Silvervioler
  2. Svart ros « Ariels bokhylla
  3. Läslust och försvunnen bok « Ariels bokhylla

Kommentera

