Skip to content

Hoppas på sköna lästimmar

mars 21, 2011

Mitt föra inlägg handlade om hur jag inte fick den sköna läsning, på väg till Stockholm, som jag hade hoppats på. I morgon får jag nya lästimmar i form av 4 timmars bussresa till Oslo (och sedan lika många på hemresan, dagen efter).  Vad skall jag välja? Skall jag verkligen behöva ta med mig reservböcker för en sådan kort liten resa?

Ur mina öronsnäckor ljuder just nu Storm of Swords tredje delen i A Song of Ice and Fire, men lyssna kan jag ju göra nästan när som helst. Nu har jag ju händerna fria i flera timmar. Plats för en vanlig bok. *ler saligt*

Min andra ”läser just nu”-bok, Smekmånad, går segt. Jag tror att det är översättningen, språket känns så oerhört tillgjort. Sitter hela tiden och tänker; Vad stod det egentligen här, på engelska? Översätter för mig själv och det förtar liksom känslan. Men jag tar med den, och hoppas att handlingen tar över och låter mig glömma språket.

Sorgesång, som jag köpte till förra veckans hemresa, väntar jag med tills vi kommit närmare bokträffen. Så vad skall jag välja?

No comments yet

Kommentera

