Skip to content

Snuvad på skön läsning

mars 17, 2011

Jag har varit på arbetsresa till Stockholm vilket skulle ge mig 2×3 timmars skön lästid på tåget Göteborg-Stockholm-Göteborg.

Stoppade ner Powerbook av  Jeanette Winterson som jag plockade åt mig på bokpratet. Vilken besvikelse! Jag tyckte verkligen inte om den. Det var så illa att efter 60 sidor (stor stil) tröttnade jag och övergick till att läsa SJ:s tågtidning Kupe. Jag lämnade faktiskt boken på tåget. Jag, som lider av allvarlig separationsångest när det gäller mina böcker, lämnade frivilligt en bok! Förstår ni hur illa det var? Och hur besviken jag blev.

Nå, till hemresan köpte jag Siri Hustvedts Sorgesång som vi skall läsa till nästa bokpratsträff. Lite tidigt att börja med den ännu egentligen, men skall man ändå köpa en bok kan det ju lika gärna vara en som man vill ha. Och så visade det sig att jag var tvungen att jobba hela resan. Surt!

 

No comments yet

Kommentera

