Skip to content

En bokcirkel föds

mars 7, 2011

Igår var det bokprat i Göteborg. Vi var sju glada bokälskare som träffades på restaurang ETT för afternoon tea och bokprat. Väldigt trevligt!

Vi tipsade varandra om bra böcker och diskuterade diverse litteraturrelaterade ämnen. Vi hade alla med oss böcker som vi bytte bort. Och eftersom somliga var väldigt frikostiga, inte jag som lider av separationsångest, så kom jag hem med fler böcker än jag hade med mig dit. (Ja, åpen är jag också.)

Roligaste fyndet var Hanna Lans bok Som någon annan bäddar, roligast eftersom att Hanna var med på träffen och jag fick boken så fint signerad. Dessutom verkar ju boken väldigt bra så det skall bli väldigt spännande att läsa den. Tack Hanna!

De andra böckerna jag fick med mig var:

Kunzelmann & Kunzelmann av Carl-Johan Vallgren
Vägar till visdom av Stefan Einhorn
Hålla andan av Terry McMillan
Powerbook av  Jeanette Winterson

Till nästa träff, den 15 maj, skall vi läsa Siri Hustvedts roman Sorgesång, en författare som jag aldrig läst, men som ligger på min ”nyfiken-på-lista”.

3 kommentarer leave one →
  1. mars 8, 2011 17:57

    HAHAha, jag skulle ha skrivit en trevligare dedikation kanske… Nåväl, hoppas du tycker den ger en trevlig läsupplevelse, även om ämnet är tungt!

  2. Ariel Leman permalink*
    mars 8, 2011 18:14

    Jag tycker att dedikationen är alldeles utmärkt!

  3. mars 8, 2011 18:53

    Det var skoj! Ska bli så kul att höra vad alla tycker om sorgesång!

Kommentera

