Skip to content

2010 års sammanställning

januari 10, 2011

kommer här.

Årets bokserie måste ju vara Sagan om Drakens återkomst – Robert Jordan (och Brandon Sandersson)

Årets överraskning är Hungerspelstrilogin – Suzanne Collins, som jag inte alls trodde att jag skulle tycka om.

Årets bekantskap är Neil Gaiman, en författare jag inte läst förut men som jag kommit att älska.

Lite statistik:

Antal lästa böcker: 91 hur många av dem som är ljudböcker vet jag inte eftersom jag inte har koll på hur det var med Sagan om drakens återkomst, som jag ju både läst och lyssnat på.

Antal böcker på engelska:  24

Genrers är ju inte alltid lätt eftersom många böcker faller under fler än en genre, men jag har försökt att välja en ”huvudgenre”

Fantasy består till stor del av Sagan om Drakens återkomst, 25 st

Könsfördelning är något som flera andra bokbloggare har tagit upp och tyvärr är min könsfördelning väldigt ojämn. Kanske kan jag skylla på Robert Jordan…

Fördelning manliga och kvinnliga författare

Antal recensioner (av böcker lästa 2010): 37

Betygsfördelning

så jag följer inte någon normalfördelningskurva…

No comments yet

Kommentera

