Skip to content

Årets läsupplevelse

december 15, 2010

Jag har varit dålig både på att recensera böcker och att skriva inlägg den sista tiden. Jag skriver nästan bara kommentarer och inlägg om alla trevliga tävlingar, lotterier och julkalendrar som folk har. Jag skulle ju kunna skylla på att jag helt enkelt inte hinner göra något annat än att läsa sköna bloggar och tävla, men det är väl inte riktigt sant.

Men nu har jag chansen att slå två flugor i en smäll; tävla och skriva ett (hyfsat) riktigt inlägg, för idag är det Bokbrus som ger oss chansen att vinna en ljudbok  genom att svara på frågan:

Vad tycker du är årets bästa läsupplevelse?

När man som jag har läst och lyssnat på 86 böcker hittills i år är det ju inte helt lätt att välja. Är det min nya bekantskap Neil Gaiman med sina underbara (vuxen?)sagor, som gett mig den bästa upplevelsen? Eller är det Brandon Sanderson som lyckats få den långa, och på slutet ganska sega, fantasyserien Wheel of Time (Robert Jordan) att räta upp kursen och vakna till liv, så att vi faktiskt ser ut att komma i mål? Baldacci som roat mig med Kamelklubben?

Nej, årets bästa läsupplevelse måste vara Suzanne Collins Hungerspelstriologi. Jag blev alldeles uppslukad att dessa. Total sträcklyssning, jag var helt okontaktbar där jag gick runt med mina lurar i öronen. Det hade lätt kunnat inträffa olyckor! Jag både vill och inte vill att det skall komma mer. Jag vill, för att jag tyckte att det var så himla bra. Och jag vill inte, av precis samma anledning.



One Comment leave one →
  1. december 15, 2010 19:31

    Superkul att du vill vara med och tävla om en ljudbok på Bokbrus.

Kommentera

