Skip to content

One Door Away From Heaven – Himlen är nära

november 22, 2010

av Dean R Koontz

🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Det här tillhör en av de få böcker som jag har läst mer än en gång. Första gången jag läste den var när den var nyutkommen på svenska, 2003. Så lyssnade jag på den 2009, på engelska. Och boken var lika underbar båda gångerna. Detta är en av mina absoluta favoriter av Dean R Koontz.

Beskrivningarna och baksidestexten  på den här boken är direkt felaktiga, jag undrar om de ens har läst boken. Jag försöker därför skriva min egen beskrivning.

One Door Away From Heaven - Himlen är nära, Dean R Koontz, 2002

I en skräpig husvagnspark i Kalifornien funderar Micky Bellsong över sitt liv. Hon är 28 år och ser ingen meningsfull framtid. En av husvagnarna bredvid får nya hyresgäster: en luggsliten familj med en handikappad dotter, Leilani.

Leilani tror att hennes bror mördats av styvpappan, UFO-jägaren Preston Maddoc, och att hon själv står på tur nu när 10-årsdagen närmar sig med stormsteg.

En liten pojke med hund är på flykt. Hemska mördare är efter honom och han flyr för sitt liv. FBI och militären jagar efter mördarna. Eller är de också ute efter pojken?

Vi får också följa en trött privatdetektiv vars syster just mördats.

No comments yet

Kommentera

