Skip to content

Vindens skugga

november 18, 2010

av Carlos Ruiz Zafon

🙂 🙂 🙂

Vindens skugga, Carlos Ruiz Zafon

Daniel Sempere är 10 år när hans pappa tar honom med till De bortglömda böckernas gravkammare i Barcelonas gamla stad. Där finner han romanen Vindens skugga av den bortglömde författaren Julián Carax, läser den under en natt och blir fullkomligt besatt av den och av dess mystiske författare. Sökandet efter svaren på alla gåtor som omger boken och dess författare kommer att prägla Daniels liv för all framtid.

 

 

 

Jag hade läst så mycket gott om denna bok och var väldigt nyfiken. Men man skall väl aldrig ha höga förväntningar, man riskera bara att bli besviken. Och det blev jag denna gången.

Jag tyckte att detta var en ganska förutsägbar och klyschig historia. Boken är skriven med en tilltalande ”glimt i ögat” som gör att mitt intresse för historien upprätthålls. Men när boken är slut är också mitt intresse det. Jag tror inte att detta är en berättelse som jag kommer att bära med mig särskilt länge. Men det var trevlig underhållning så länge det varade.

No comments yet

Kommentera

