Skip to content

Outlander – Främlingen

november 17, 2010

av Diana Gabaldon

🙂 🙂 🙂 🙂

Outlander - Främlingen (Outlander 1), Diana Gabaldon, 1991

Outlander - Främlingen (Outlander 1), Diana Gabaldon, 1991

Detta är den första boken i en serie om sju böcker, den åttonde planeras komma ut 2012. Att det här var en sådan lång serie hade jag ingen aning om när jag ”grabbade tag om” den första ljudboken. Outlander -uppläst av Davina Porter, som gör ett fantastiskt bra jobb – är en bok som är väldigt svår att kategorisera. Det är historia, romantik, erotik och sci-fi i en härlig blandning. Språket är mustigt och fängslande.

Uppläsare är Davina Porter. 🙂 🙂 🙂 🙂

Så här kommenterade jag boken på Bok.nu:

Jag undrar varför Bok.nu trodde att jag skulle ge den här boken en 2:a. Främlingen (Outlander (1)) är en romantisk berättelse om Claire Beauchamp som ”faller” från 1945-tillbaka till det klanstyrda Skottland under 1700-talet. Jag gillar bokens mustiga språk (jag läste den på engelska så jag vet inte hur den är på svenska) och Diana Gabaldon är mycket duktig på erotiska skildringar.

5 kommentarer leave one →
  1. maj 1, 2011 12:45

    Började läsa den Gabaladons böcker för några år sedan, men mitt i serien kom jag av mig. Det som blev fel var att jag lånade ”nästa del” av svärmor men upptäckte en bra bit in i boken att jag inte kände till händelser som jag insåg hade hänt. Det var alltså inte rätt bok i serien jag hade börjat läsa. Då kändes det bara jobbigt att gå tillbaka till rätt bok, så jag la undan dom helt. Tyckte dom var bra däremot, så någon gång ska jag nog fortsätta med dom.

Trackbacks

  1. Voyager – Sjöfararna | Ariels bokhylla
  2. Dragonfly in Amber – Slända i bärnsten « Ariels bokhylla
  3. Bokbloggsjerka 1-4 april « Ariels bokhylla
  4. Drums of Autumn – Trummornas dån « Ariels bokhylla

Kommentera

