Skip to content

Alla andra är så duktiga

november 17, 2010

Så sitter jag här med min nya blogg. Jag har inte bestämt mig för layouten ännu, men det kommer. Det får vara som det, just nu.

Jag har precis uppdaterat länkar till andra bokbloggar, några nya för mig, andra är sådan jag har följt tidigare. Och då slår det mig; Vad duktiga alla är. Flera av mina gamla favoriter har flyttat, fått egna domäner eller fått en sida hos en tidning. Någon är nominerad till något fint pris. Så vad skall världen med ytterligare en bokblogg till? Varför gör jag det här?

Jo, jag vill skapa lite ordning i min egen bokhylla, som ju faktiskt är väldigt virtuell. Mycket av det jag läser läser jag ju inte, utan jag lyssnar. Min bokhylla består till lika stor del av ljudfiler och CD-skivor, som av vanliga böcker. Jag älskar ljudböcker, då kan jag läsa samtidigt som jag diskar, lagar mat, går ut med hunden osv. Men jag tycker om fysiska böcker, de är så fina i min bokhylla. Det är inte riktigt samma känsla att bläddra fram en mapp i datorn och säga; Se vad många fina böcker jag har. Detta får bli min bokhylla.

No comments yet

Kommentera

